Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Sponsoring w biznesie na przykładzie branży e-sportowej

Sponsoring w biznesie na przykładzie branży e-sportowej

E-sport to branża, której popularność rośnie z roku na rok. Nie dziwi więc, że stanowi ona łakomy kąsek dla marketerów, którzy coraz chętniej inwestują w nią środki reklamowe. Przykładem są działania z zakresu sponsoringu, który w przypadku sportu elektronicznego, jest głównym źródłem przychodów dla zaangażowanych w niego osób i ma rosnący potencjał. Z czego wynika jego popularność oraz jakie zalety ma ta forma promocji?

author box img

Adrian Wlazły

Zaktualizowano: 8 czerwca 2021 08.06.2021 Czas lektury: 3min

Z poradnika dowiesz się

Ponad 31971 Specjalistów IT blisko Ciebie

Dotrzeć do światowej widowni

Szacuje się, że liczba osób zainteresowanych e-sportem wynosi na świecie około 500 mln osób. Przekłada się to oczywiście na wysoką wartość rynku sportu elektronicznego, która w 2022 roku może przekroczyć wartość 3,2 mld dolarów. Za taką kwotę odpowiadają również sponsorzy, którzy wspierają już nie tylko tradycyjne rozgrywki, takie jak piłka nożna, Formuła 1 czy tenis ziemny. Mając na uwadze rosnącą grupę oglądających rozgrywki e-sportowe, decydują się oni na inwestycję również w ten kanał komunikacji marketingowej.

Zalety sponsoringu w e-sporcie

Sponsoring ma przynosić markom wymierne korzyści – od budowania rozpoznawalności, przez poprawę wizerunku, aż po finalny wzrost sprzedaży. Tego typu kampanie reklamowe mają jeszcze kilka innych celów. Główne z nich w przypadku e-sportu to:

  • wzmacnianie lojalności danej grupy klientów,
  • pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych,
  • docieranie do młodych grup odbiorców, bo to one są w szczególności zainteresowane sportem elektronicznym,
  • zwiększenie zaangażowania pracowników wewnątrz firmy dzięki wspieraniu ciekawych projektów, dokładnie takich jak e-sport,
  • walka ze zjawiskiem tzw. ślepoty banerowej, w przypadku której odbiorcy często ignorują tradycyjne reklamy.

Oczywiście bardzo istotne jest odpowiednie zaplanowanie kampanii sponsoringu w e-sporcie. Kluczowe jest przede wszystkim zastanowienie się, czy warto to zrobić, bowiem strategia nie dla każdej marki może być spójna z przekazami płynącymi z tego typu rozgrywek.

Planowanie strategii sponsoringu w e-sporcie

W przypadku planowania wejścia jako sponsora w branżę sportu elektronicznego – trzeba bardzo uważnie zaplanować tego typu działania i rozeznać się w tej dziedzinie. Istotnym krokiem powinno być przede wszystkim opracowanie strategii sponsoringu, czego głównym etapem musi być określenie celów tego typu kampanii. Czy ma to być poprawa wizerunku? A może wzmocnienie znajomości marki w danej grupie osób? Wskazanie na cel będzie kluczowe, bowiem bez tego praktycznie niemożliwe okaże się badanie skuteczności sponsoringu w e-sporcie.

Kolejnym etapem powinno być ustalenie budżetu na kampanię, co będzie oczywiście wynikało z możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Mylne jest jednak przekonanie, jakoby e-sport był dziedziną niedostępną dla mniejszych firm. Bariera wejścia w przypadku niektórych rozgrywek zazwyczaj jest bardzo duża, jednak wsparcie dla aspirujących graczy może okazać się skuteczną strategią. Oczywiście cały proces musi być poparty kalkulacjami, a także umowami, aby zapewnić obu stronom transakcji pełne bezpieczeństwo.

Sponsoring w sporcie elektronicznym – podsumowanie

Sponsoring w e-sporcie cieszy się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród marek kierujących ofertę do młodej widowni. Jeśli i ty planujesz rozeznać się w tego typu działaniach oraz wdrożyć je w swoją strategię, skontaktuj się z nami. Jako agencja marketingowa z Lublina chętnie ci w tym pomożemy, gdyż mamy za sobą już pierwsze sukcesy we wprowadzaniu marek w ten świat.

Dodano: 8 czerwca 2021 Zaktualizowano: 8 czerwca 2021

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco